< 120928 - Gammal dröm >

Jag och min familj är på väg till Hissjön (vår sommarstuga). Framme vid Hildings hus (de största och första huset på sluttampen av vår väg) ser vi att det är värsta festen, så jag och Chris (bror) bestämmer oss för att kliva ur och hälsa på alla. Det var till och med folk som inte ”tillhör” Hissjön där, som t. ex mina fastrar.
När vi har hälsat på alla börjar vi gå bort mot vår stuga. Plötsligt är jag, Chris, Icke (bror), Teija (svägerska) och mamma på vägen och ska gå upp till friggen för att mamma berättar att hon har möblerat om Icke och Teijas sovrum där. Vi traskar alla in i friggen och då är plötsligt en kompis med mig också. Icke och Teijas sovrum var ca 3x3m stort, tomt på möbler och har en lucka i golvet ned till en nedervåning.
Först går mamma ned till nedervåningen och tätt efter går jag, min kompis och en gammal man (som jag inte vet vem det var, men vi kände honom tydligen) ned och kommer till något sorts vardagsrum. Där nere går mamma in till ett sovrum som fanns intill för att vila, medans jag, min kompis och den gamla mannen börjar leka jagis. Reglerna var enkla, mannen var tvungen att få tag på oss 3 ggr var innan leken var slut. Det fanns ett stort runt bord som vi sprang runt runt hela tiden. Efter att mannen hade tagit mig 2 ggr gav jag upp och lät honom ta mig en 3:e gång för jag ville gå in till mamma och tala om för henne att jag älskade henne, vilket jag också gjorde.
Efter vistelsen inne hos mamma skulle jag gå upp för luckan igen för att sedan ta mig ut ur friggen. Men plötsligt fanns det ett rum innan luckan, en trappuppgång. Luckan var rakt fram, men till höger fanns det två trappor upp till 2 övergivna lägenheter.  Jag visste också att det spökade jättemycket i båda lägenheterna. När jag kommit upp för den andra trappen var första lägenhetsdörren till höger och rakt fram var det en glasvägg med dörr som ledde in till en liten farstu som ledde till den andra lägenhetsdörren. När jag stod utanför den första lägenhetsdörren blev jag så nojig över spökerierna så jag bestämde mig för att inte utsätta mig för att bli skrämd och bestämde mig för att gå ut.
Plötsligt fanns det en hiss att åka ned till luckan, så jag tog den. Men det var ingen vanlig hiss, den pratade med mig och sa ”om du ser något spöke så skrik”. När hissen åkte ned gick det vansinnigt fort och jag hade bara en liten pinne att hålla i och jag tänkte ”ska jag skrika så att hissen tror att jag sett ett spöke och stannar?” för den gick obehagligt fort ned. Men jag skrek aldrig utan höll i mig för kung och fosterland tills jag äntligen var nere och kunde gå ut på gräsmattan igen.


Posted by: Ronnie

Du är sjuk i huvudet! :)

Svar: tack ronnie :)
Saarivuori

2012-09-28 @ 20:40:37



Name:
Remember me?

E-mail: (no publish)


URL/Blogsite:


Your comment:

RSS 2.0