< 120930 - Gammal dröm >

Jag och min klass från låg- och mellanstadiet hade bestämt oss för att ordna en klassfest. Men det var väldigt få som anmälde sig att komma så jag och Tanja (en gammal klasskompis) bestämde oss för att skippa klassfesten helt och dra på en konsert istället.
Det var tydligen en stor konsert i ett enormt hus, och det var svinmycket folk där. Vi hör hur folk panikslaget utbrister att sångaren i bandet som ska spela är borta. Men helt coolt stället en random kille upp. Killen springer till den stora scenen och börjar sjunga. Själv stod jag och Tanja fortfarande kvar ute på den stora trappen som ledde till ingången på huset, men hörde ändå konserten utan problem. Killen sjung så fruktansvärt dåligt att det blev klitchigt. Man både skrattade och diggade med i låtarna. Vi beslöt oss för att försöka ta oss in bland publiken vid scen, då vi samtidigt såg flera stycken från vår klass som hade tackat nej att komma på klassfest. Vi blev lite besvikna, men fortsatte gå.
Plötsligt skulle jag gå ned till källaren i huset för att delta i en kurs om hur man skulle vara som vårdare på avd 93 (Rättpsyk). På vägen ned stöter jag på 3 arbetskamrater (från mitt riktiga jobb) som kommer joggandes i turkosa cykelbyxor och vita t-shirts. De skulle också på kursen. Väl nere i källaren var vi en grupp på ca 15-20 personer som fick sitta på golvet medans en lärare stod framför oss med en whiteboard som hjälp att få oss att förstå. Jag märkte också att min bror Chris också deltog, han satt precis bakom mig. Rätt som det var kom min kattunge Ingrid springandes och hoppar upp i mitt knä. Jag smekte hennes rygg då jag märkte att det var någon som hade rakat bort allt hår på hennes mage och ristat in Satans dyrkare-symbolen. Jag kom inte själv på vad symbolen betydde så jag sträckte över Ingrid till min bror och frågade honom vad symbolen på henne mage betydde. Han slängde genast iväg Ingrid och utbrister ”det där betyder ju Gravsten!” och det var tydligen inte okej. Jag förstod på en gång att det var en patient på avdelningen som hade gjort det och reste mig upp och skrek upproriskt ”i helvete att jag tänker jobba här!”. Och sen vaknade jag..




Name:
Remember me?

E-mail: (no publish)


URL/Blogsite:


Your comment:

RSS 2.0